Almindelige spørgsmål

ALMINDELIGE SPØRGSMÅL

HVORDAN BETALES ALLE SKATTER?

Vinafgift og moms betales af Vinoteket.com ApS

HVOR FINDER JEG INFORMATION OM MINE INDKØBTE VINE?

Ved bestilling fremsender vi en bekræftelse på hele ordren til din email-adresse.

HVILKEN ALDERSGRÆNSE GÆLDER FOR KØB AF VINE HOS JER?

Du skal være fyldt 18 år for at kunne købe vin fra os. 

HVORDAN BESTILLER JEG VIN?

Du bestiller enkelt på hjemmesiden Vinoteket.com

HVOR MEGET KAN JEG BESTILLE?

Du kan bestille lige så meget vin du har lyst til.

HVOR KAN JEG SE MINE BESTILLINGER?

Ved bestilling fremsender vi en bekræftelse på hele ordren til din email-adresse.

VINABONNEMENT HVORDAN FUNGERER ET VINABONNEMENT?

Ved at tegne et vinabonnement os hos, får du med Vinboxen en ny vinkasse en gang om måneden. Med vores andre abonnement-alternativer får du en ny vinkasse hveranden måned.

HVORDAN OPSIGER JEG MIT VINABONNEMENT?

Vore abonnementer er uden bindingstid, så du kan når som helst afslutte dit abonnement, dog senest tre dage efter du har modtaget en leveringsadvisering eller i henhold til en given dato på adviseringen.

KAN JEG UDSKYDE NÆSTKOMMENDE LEVERANCE?

Ja, det kan du gøre, så længe det sker mindst tre dage efter du har modtaget en leveringsadvisering, eller i henhold til den angivne dato på adviseringen. Kontakt vores kundeservice, så hjælper de dig.

HVORDAN FOREGÅR LEVERINGEN?

Leverancer i storbyer sker normalt i løbet af 1-2 hverdage og i øvrige Danmark i løbet af 3-5 hverdage, lige til døren.

LEVERER FRAGTVIRKSOMHEDERNE TIL HELE LANDET?

Ja, dog findes der ikke i dag - via de transportører vi samarbejder med - mulighed for levering af vin til øer uden broforbindelse eller regelmæssig, gratis transport med båd. Hvis du ønsker at anvende et andet fragtfirma, som kan levere, kan det naturligvis lade sig gøre. I så fald bedes du kontakte os eller bede transportøren, som du har valgt, om at kontakte os direkte.

BETALING HVORDAN FOREGÅR BETALINGEN?

Vi anvender Klarna til betaling på hjemmesiden. Du vælger selv blandt betalingsalternativerne, kortbetaling eller faktura. I forbindelse med købet skabes en faktura hos Klarna, som først aktiveres når vinen er overgået til den transportør, du har valgt fra vores lager. I forbindelse med dette sender Klarna fakturaen til den email-adresse du har angivet i forbindelse med købet.

HVILKE GEBYRER TILKOMMER?

Der tilkommer ingen gebyrer.

JEG HAR MODTAGET EN FAKTURA, MEN INGEN VIN. SKAL JEG BETALE NU?

E-fakturaen sendes i forbindelse med, at vinen bliver afhentet fra vores danske lager af fragtfirmaet. Du har 14 dage til betaling af fakturaen og betalingsfristen kan forlænges på Mit Klarna. Den nøjagtige forfaldsdato fremgår af fakturaen.

FORTRYDELSESRET OG REKLAMATION KAN JEG FORTRYDE MIN BESTILLING?

Når du foretager en bestilling, har du 14 dages fortrydelsesret. Vinkassen må ikke være åbnet, hvis den skal returneres. Kontakt altid kundeservice inden returnering. Forsendelser sendt ufranko modtages ikke.

KAN JEG RETURNERE EN DÅRLIG VIN?

Ja, hvis du ikke er helt tilfreds, får du pengene tilbage. Kontakt i så fald vores kundeservice, så hjælper de dig.

MIN VIN HAR BUNDFALD. ER VINEN DÅRLIG?

En vin kan nogle gange have bundfald, enten modningsbundfald eller så kaldte vinsten. Begge dele er helt ufarlige og påvirker ikke smagen, men ser ikke godt ud i glasset. Dekantering, det vil sige forsigtig overhældning af vinen til en karaffel, plejer at efterlade det meste bundfald i flasken. Det er i så fald bedst at lade flasken stå oprejst i nogle timer, så bundfaldet kan samle sig i bunden.